
Mój przyjaciel Smitty to element propagandowej kampanii sugerującej, że psy są lepsze od kotów. Oczywiście to bzdura, a całkiem sprawnie nakręcone komedie familijne tego nie zmienią. Nawet jeśli pojawiają się w nich doświadczeni i lubiani aktorzy, zaś zwierzaki grają naprawdę przekonująco.
Ben (Brandon Tyler Russell) regularnie pakuje się w kłopoty. Samotnie wychowująca go Amanda (Mira Sorvino – Angels Crest, Stuber) ma już tego serdecznie dość, więc pakuje chłopaka i wywozi do swojego ojca (Peter Fonda – Ghost Rider, 3:10 do Yumy), gderliwego farmera z Iowy. Dla chłopaka przeprowadzka z dużego miasta na wieś jest doświadczeniem traumatycznym. Kompletnie nie wie, jak się do tego przystosować.
Zwłaszcza że na farmie ma co robić. Dziadek zarzuca go obowiązkami, oferując w zamian dach nad głową oraz całkiem smaczne jedzenie. Ben szybko zaprzyjaźnia się z lokalnym sklepikarzem (Louis Gossett Jr – Punisher, Szczęki 3) oraz przygarnia psa, dzięki któremu uczy się odpowiedzialności. Bo wiadomo, że psy uczą dzieci odpowiedzialności, a koty tylko chlać mleko, spać, psocić i się obijać. Ot, mówiłem – propaganda.
Kino familijne przyzwyczaiło mnie do naprawdę słabych produkcji, tytułów takich jak Pies, który uratował Wielkanoc. Mój przyjaciel Smitty na szczęście nie jest aż tak wielkim nieporozumieniem. To przewidywalne, ale ciepłe widowisko, bardzo grzeczne i konserwatywne w przekazie. Można bezpiecznie pokazać je dziecku – nie umrze, co najwyżej upsi sobie coś w głowie. Na szczęście będzie można go odpsić, pokazując kota.
Zobacz, jeśli:
– Lubisz psy
– Kochasz kino familijne
– Szukasz filmu dla całej rodziny
Odpuść sobie, jeśli:
– Masz o psach takie samo zdanie co każdy szanujący się kot
Michał Zacharzewski
Mój przyjaciel Smitty, Smitty, 2012, reż. David Mickey Evans, wyst. Mira Sorvino, Peter Fonda, Louis Gossett Jr., Lolita Davidovich, Brandon Tyler Russell, Randy Rapp, Jason London, Booboo Stewart, Daisy Hamilton, Ethan Henry
Ocena: 5,5/10
Polub nas na Facebooku i Twitterze.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD