Motel

Nakręcony w 2005 Hostel oczarował miłośników krwawych horrorów. Nakręcony za psie pieniądze obraz nie odniósł może tak spektakularnego sukcesu jak Blair Witch Project, ale zdobył spore grono fanów i doczekał się dwóch kontynuacji. Motel nie jest z nimi w żaden sposób związany. Nie stanowi również spin-offu. Mimo to da się dostrzec pewne podobieństwa, które pozwalają postawić tezę, że był nimi do pewnego stopnia inspirowany.

David (Luke WilsonKrzyk 2, The Ridiculous 6) i Amy (Kate BeckinsalePearl Harbor, Underworld: Przebudzenie) są małżeństwem. Chyba niezbyt udanym. Podczas powrotu z rodzinnego przyjęcia psuje im się samochód. W okolicy nie ma zasięgu, jednak udaje im się znaleźć warsztat, a także położony na uboczu motel. Prowadzący go Mason (Frank WhaleyZłe miejsce, Ślicznotki) twierdzi, że są jedynymi gośćmi, i bez większych problemów wynajmuje im pokój na noc.

Tyle że nocą ktoś nie daje im spać. Łomocze w ich drzwi i dobija się też do sąsiedniego pokoju. Wydzwania do nich. David próbuje wskórać coś u Masona, ale bez rezultatu. Nie mogąc zasnąć, zaczyna przeglądać kasety video znajdujące się pod telewizorem. Na jednym z nich znajduje snuff, a więc zapis autentycznego morderstwa. Nagranie wykonano w jego pokoju. Okazuje się, że w pomieszczeniu znajdują się sprytnie ukryte kamery, które nagrywają każdy ich ruch…

Jak łatwo się domyśleć, to zaledwie wstęp do upiornej zabawy, jaka czeka Davida i Amy w przydrożnym motelu. Tu również bardzo łatwo jest postradać życie, co jest skutkiem fascynacji przemocą, torturami i śmiercią. Motel, podobnie jak Hostel, bazuje na lęku przed nieznanym. Przenosi go jednak z tajemniczej dla zachodniego widza Słowacji do daleko bardziej „normalnej” Ameryki.

Nimród Antal (Kontrolerzy) bardzo umiejętnie operuje nastrojem. Jego film, podobnie jak Hostel, opowiada o fascynacji przemocą, ale w odróżnieniu od niego nie epatuje okrucieństwem. Zamiast zniesmaczać widokiem tortur, węgierski reżyser woli budować napięcie. Sprawnie i konsekwentnie, stosując sprawdzone sztuczki. Bo Motel nie jest próbą odświeżenia gatunku. To powtórka z całkiem niezłej rozrywki.

Zobacz, jeśli:
– Lubisz thrillery, w których czuć strach bohaterów
– Potrafisz docenić budowanie napięcia
– Śledzisz, jak sobie radzi Andrzej Sekuła

Odpuść sobie, jeśli:
– Liczysz, że to będzie taki Hostel, tylko przy drodze
– Masz nadzieję popatrzeć na tortury

Michał Zacharzewski

Motel, Vacancy, 2007, reż. Nimród Antal, wyst. Kate Beckinsale, Luke Wilson, Frank Whaley, Ethan Embry, Scott Anderson, Mark Casella

Ocena: 6/10

Polub nas na Facebooku.
Spis naszych recenzji na serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.