Baba Jaga

Baba Jaga, paskuda ze słowiańskiej mitologii, rzeczywiście pojawia się w tym filmie. Ba, możemy usłyszeć kilka słów wypowiedzianych po polsku, a jedną z ról gra Ania Marson, aktorka rodzimego pochodzenia. Szkoda więc, że to bardzo słaba produkcja, która nie wywołuje większych emocji.

Jess, niegdyś narkomanka, a obecnie ceniona rzeźbiarka, próbuje odzyskać kontakt z nastoletnią córką, którą przed laty porzuciła. Chloe nie chce jej znać, jednak po kilku dniach zmienia zdanie. Okazuje się, że ma kłopoty. Razem z kolegą wybrała się do nawiedzonego domu i zgodnie ze słowami miejskiej legendy dwukrotnie zapukała do drzwi. Kolega wkrótce zniknął, a Chloe ma wrażenie, że ktoś ją obserwuje. I może to być tytułowa Baba Jaga.

Oczywiście mógłby to być niezły punkt wyjścia do opowieści o nastolatce pogrążającej się w szaleństwie. Niestety, twórcy traktują tę opowieść dosłownie. Na dziewczynę rzeczywiście nastaje jakieś zło i trzeba będzie ją uratować. Od tego momentu fabuła Baby Jagi rozwija się w dość schematyczny sposób. Przewidywalny, niezbyt oryginalny, z nieskutecznymi jump scare’ami. Trudno szukać tu choćby kapki oryginalności – w końcu ileż można słuchać o zemstach zza grobu?

Warto natomiast zwrócić uwagę na pojawiającego się w roli potwora hiszpańskiego aktora Javiera Boteta. Cierpi on na zespół Marfana, skutkiem czego jest niezwykle wysoki i ma bardzo giętkie stawy. Wyginają się mu one we wszystkie strony. W efekcie regularnie pracuje na planie horrorów. To on straszył w [REC], przerażał w Mumii i budził niepokój w Crimson Peak. Wzgórze krwi. Lista jego dokonań jest oczywiście dużo dłuższa…

Zobacz, jeśli:
– Lubisz brytyjskie horrory
– Szukasz choćby niewielkich wątków polskich w kinie

Odpuść sobie, jeśli:
– Liczysz na dużo słowiańszczyzny
– Chcesz się bać

Michał Zacharzewski

Baba Jaga, Don’t Knock Twice, 2016, reż. Caradog W. James, wyst. Katee Sackhoff, Lucy Boynton, Richard Mylan, Nick Moran, Pascale Wilson, Javier Botet, Pooneh Hajimohammadi, Sarah Buckland, Jordan Bolger, Ania Marson, Callum Griffiths, David Broughton-Davies, Michael Lindall

Ocena: 4/10

Polub nas na Facebooku i Twitterze.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.

Reklama

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.