Babskie wakacje

Na papierze wyglądało to znakomicie. Producentom udało się ściągnąć na plan Amy Schumer, która po sukcesie Wykolejonej należy do najgorętszych nazwisk w Hollywood. Jej partnerką została Goldie Hawn, gwiazda komedii lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, która od piętnastu lat nie pojawiła się na ekranie. Już samo to sprawiało, że Babskie wakacje śmiało mogły walczyć o miano kandydata na przebój. Niestety, wybory przegrały w przedbiegach.

Amy po raz kolejny gra pucułowatą, wulgarną, tępawą i irytującą ignorantkę. Tę samą, którą była w Wykolejonej. Tam jeszcze dało się ją lubić, była na swój sposób urocza. Tu widz cieszy się z każdego jej nieszczęścia. A tych nie brakuje: panna najpierw traci robotę, a następnie chłopaka, z którym miała jechać na wakacje do Ameryki Południowej. Ostatecznie zabiera ze sobą matkę, samotną kociarę, która wszystkiego się boi i jest przekonana, że za granicą czekają już na nie gwałciciele i porywacze. W sumie niewiele się myli…

Większość żartów zaserwowanych w Babskich wakacjach bazuje na wulgaryzmach, seksualnych aluzjach i obrzydliwościach. Wyciąganie tasiemca starą jak świat metodą „na przysmak” czy przypadkowe obnażanie się jednoznacznie sugeruje, że to film dla niezbyt wymagających widzów. Reżyser opowiada historię w jednostajnym tempie, nie potrafi umiejętnie wyeksponować dowcipów ani też widza zaskoczyć. W dodatku irytująca Amy Schumer do tego stopnia dominuje na ekranie, że Goldie Hawn ginie w jej tle. Po prostu niewiele ma do zagrania.

Ładna jest ta Ameryka Południowa. Przyroda zachwyca, podobnie jak i położone nad morzem hotele. Sposób sportretowania lokalnych mieszkańców jest jednak do bólu schematyczny, a większość postaci – totalnie bezpłciowa. To cecha  charakterystyczna wszystkich filmów scenarzystki Katie Dippold, spod pióra której wyszedł chociażby remake Ghostbusters. Powoli dochodzę do wniosku, że tę panią należy po prostu unikać.

Michał Zacharzewski

Babskie wakacje, Snatched, reż. Jonathan Levine, wyst. Amy Schumer, Goldie Hawn, Joan Cusack, Ike Barinholtz, Wanda Sykes, Christopher Meloni

Ocena: 4/10

Polub nas na Facebooku!
Spis naszych recenzji na serwisie Media Krytyk.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s