
Last Caress to produkcja zaliczana przez miłośników horrorów do podgatunku zwanego neo-giallo. Sęk w tym, że została zrealizowana półamatorskimi środkami i razi marnym wykonaniem, kiepsko dopracowanym scenariuszem i nie zawsze udanymi efektami. Trzeba kochać tego typu produkcje, by polubić i tę.
Zaczyna się standardowo. Piątka młodych ludzi postanawia spędzić weekend poza miastem, poszaleć, pobawić się, pogadać. Sęk w tym, że w domu czai się morderca planujący wybić ich wszystkich po kolei przy pomocy kolekcji bardzo nieprzyjemnych gadżetów. Morderca to mało? To dorzućmy jeszcze tajemniczą moc przyzwaną podczas seansu spirytystycznego, która ma dokładnie takie same plany. No i bohaterki, które z wielką ochotą rozbierają się na ekranie w rytm elektronicznego soundtracku.
Last Caress zostało nakręcone aparatami Canon 5D Mark II, co pomogło wyczarować na ekranie charakterystyczną ambientową kolorystkę. Zarówno klimatem, jak i niektórymi rozwiązaniami scenariuszowymi film rzeczywiście odwołuje się do produkcji z lat 70. Czuć tu pasję twórców, ich zainteresowanie gatunkiem, liczne nawiązania do nieco zapomnianych już tytułów sprzed lat. To film będący owocem pasji.
Sęk w tym, że nakręcony w sposób siermiężny, wypełniony wysłużonymi rozwiązaniami i raz po raz rażący dłużyznami. Kuleją marne dialogi, razi niezbyt dobre aktorstwo, kolory w pewnym momencie zaczynają męczyć. To nie jest produkcja na poziomie najlepszych filmów Dario Argento. Stąd Last Caress przypadnie do gustu tylko najbardziej oddanym fanom giallo.
Zobacz, jeśli:
– Lubisz giallo
– Nie obawiasz się tandetnych horrorów
Odpuść sobie, jeśli:
– Masz uczulenie na słabe aktorstwo
– Nie cierpisz, gdy film wygląda tanio
Michał Zacharzewski
Last Caress, 2010, reż. François Gaillard, Christophe Robin, wyst. Julie Baron, Elina Calmels, Guillaume Beylard, Antony Cinturino, Michel Coste, Agathe Daviron, Yannis El Hadji, Aurélie Godefroy, Ioanna Imbert, Rurik Sallé
Ocena: 3/10
Polub nas na Facebooku i Twitterze.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.