
Horror Dead Inside gatunku nie zrewolucjonizuje, ba, nie wzbudzi zainteresowania osób, które nie są koneserami tego typu produkcji. Parę mocniejszych scen jednak oferuje i przyspiesza tętno. Robi to jednak stanowczo za rzadko.
Główna bohaterka Dead Inside (znanego też jako The Evil Inside) jest nastolatka z problemami psychicznymi. Rodzice starają się Sarah pomóc, dlatego tuż po przeprowadzce do niewielkiego miasteczka, w którym niegdyś mieszkali, zapraszają na nocowanie dawną koleżankę córki. Ta przyprowadza ze sobą znajomych, skutkiem czego wieczór zamienia się w imprezkę. O tyle dziwną, że Sarah zaczynają dręczyć koszmarne wizje, w których jej goście umierają jeden po drugim.
Dead Inside to jeden z tych filmów, które rozkręcają się stanowczo zbyt wolno. Bohaterowie krążą po dziwnie ciemnym domu, toczą nieistotne dla nas rozmowy i zanim zacznie się coś dziać, widz może usnąć. Bardziej jednak boli brak ciekawych pomysłów. Niby pojawia się zagadka, to znaczy pytanie, co się dzieje z Sarah, ale okazuje się to nieciekawym kapiszonem. Zakończenie to bowiem spory zawód i podejrzewam, że mało kto uzna je za sensowne i interesujące.
Zastanawiam się, jaki był sens stworzenia tej produkcji. Bo Dead Inside niczym nie próbuje zaskoczyć. Tanie horrory z reguły stawiają na przemoc i brutalność bądź posiłkują się humorem. Bywa, że zaskakują fabułą albo śmieszą tandetą. Ten nie wyróżnia się niczym szczególnym. I chyba właśnie dlatego dziś, kilkanaście lat po premierze, mało kto go pamięta.
Zobacz, jeśli:
– Lubisz tanie horrory
– Chętnie oglądasz filmy mroczne i niejasne
Odpuść sobie, jeśli:
– Liczysz na sporo strachu i krwi
Michał Zacharzewski
Dead Inside, The Evil Inside, 2011, reż. Pearry Reginald Teo, wyst. Hannah Ward, Matthew Mercer, Rayne Bidder, James Adam Lim, Jennifer Zhang, Tara Strand, Sage Howard, Shanda Lee Munson, Jimbo Barnett, Tiffany Connor, Bianca Allaine, Elizabeth DeVries, Penny Folger, William Magno Alejandrino
Ocena: 4/10
Polub nas na Facebooku i Twitterze.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.