W ciągu ostatnich pięciu lat widziałem zaledwie kilka filmów argentyńskich. We wszystkich dochodziło do brutalnych morderstw, wszystkie skupiały się na środowiskach gejowskich, wszystkie też były pochwałą piękna męskiego, młodego ciała. Przypadek? Nie mam pojęcia.
Death in Buenos Aires nie jest, niestety, filmem tak dobrym jak głośny Anioł. Rozpoczyna się ciekawie, od kadru przedstawiającego przystojnego policjanta siedzącego na skraju łóżka. Za nim, wśród pościeli, widać krew. I trupa. Zamordowany był członkiem wyższych sfer, osobą powszechnie cenioną. Właśnie dlatego policji zależy na odnalezieniu mordercy. Śledztwo prowadzą inspektor Chavez i oficer Petric, jednak Gomez, młody policjant z pierwszego kadru, również dołącza do ekipy śledczej. Dla niego to spory awans.
Szybko okazuje się, że ofiara była gejem i tego wieczora miała spotkać się ze swoim kochankiem, tajemniczym wywodzącym się z kręgów artystycznej bohemy. Jak go odnaleźć? Jak wyciągnąć z niego informacje? Zadanie to wcale nie będzie łatwe, a twórcy aż do samego końca będą rozgrywać kartę gejowską. Bo Chavez jest homofobem ukrywającym homoseksualne ciągoty, a i z Gomezem coś jest na rzeczy. Szybko zgodzi się odgrywać rolę młodego, niedoświadczonego geja, by wkupić się w łaski podejrzanego.
Akcja Death in Buenos Aires toczy się w Buenos Aires z lat osiemdziesiątych. Miasto zostało pięknie sfotografowane, wiele scen zapada w pamięć (choćby scena z końmi galopującymi ulicą). Gorzej z samą historią, która rozłazi się w szwach, oraz specyficznym humorem, który odbiera profesjonalizm policjantom. Filmowi przydałoby się też szybsze tempo, bo akcja chwilami strasznie się wlecze. W efekcie to jedna z tych produkcji, które łatwo pokochać, ale jeszcze łatwiej znienawidzić…
Zobacz, jeśli:
– Lubisz egzotyczne kryminały
– Potrafisz docenić ładne zdjęcia
Odpuść sobie, jeśli:
– Masz awersję do tematów gejowskich
– Liczysz na ciekawą i złożoną zagadkę
Michał Zacharzewski
Śmierć w Buenos Aires, Death in Buenos Aires, Muerte en Buenos Aires, 2014, reż. Natalia Meta, wyst. Demián Bichir, Chino Darín, Monica Antonopulos, Fabián Arenillas, Jorgelina Aruzzi, Carlos Casella Emilio Disi, Luisa Kuliok
Ocena: 4,5/10
Polub nas na Facebooku.
Spis naszych recenzji na serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.