Perfectos desconocidos

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie uchodzi za jedną z najlepszych europejskich komedii ostatnich lat. Film doczekał się swojej polskiej edycji, zatytułowanej (Nie)znajomi, a także dostępnej na Netfliksie edycji francuskiej – Nic do ukrycia. Jeszcze wcześniej własną wersję przygotowali Hiszpanie. Perfectos desconocidos niewiele wnosi do znanej już historii i jeśli ktoś widział choć jedną z wymienionych, tę może sobie odpuścić.

Grupka ludzi po czterdziestce umawia się na wspólną, domową kolację. Znają się od lat i wiedzą o sobie praktycznie rzecz biorąc wszystko. Siłą rzeczy doskonale czują się w swoim towarzystwie… przynajmniej do momentu, w którym jedno z nich wpada na nietypowy pomysł. Chodzi o to, by do końca wieczoru każdy odczytywał na głos wszystkie otrzymane esemesy, a rozmowy prowadził w trybie głośnomówiącym. Skoro wszyscy się znają i niczego nie ukrywają, to dlaczego nie?

Perfectos desconocidos opowiada dokładnie tę samą historię co wszystkie poprzednie edycje. Pojawia się córka gospodarzy i prezerwatywy, a jeden z kumpli spóźnia się i w dodatku przychodzi bez nowej, nieznanej towarzystwu dziewczyny. Jest żart z telefonem z nieznanego numeru, robienie pajacyków, wspólne fotki. Wszystkie zwroty akcji i niespodzianki są dokładnie takie same, dlatego właśnie osoby znające inne wersje czeka rozczarowanie.

Co nie oznacza, że Perfectos desconocidos jest obrazem identycznym. Nie – akcenty położono nieco inaczej. Mam wrażenie, że Hiszpanie mocniej postawili na humor i z wielu mocnych, bardziej dramatycznych scen wyszli za pomocą żartów. Film nie ma tej siły wrażenia co wersja polska i nie ma też subtelności oryginału, choć też wydaje się mniej dosłowna niż wersja francuska. Zakończenie zaś nieco rozczarowuje. Włoskie wciąż najlepsze. Bez dwóch zdań.

Zobacz, jeśli:
– Nie znasz żadnej wersji i chcesz hiszpańską
– Znasz inne wersje i chcesz porównać

Odpuść sobie, jeśli:
– Też masz tajemnice
– Nie lubisz Hiszpanów

Michał Zacharzewski

Perfectos desconocidos, 2017, reż. Álex de la Iglesia, wyst. Belén Rueda, Eduard Fernández, Ernesto Alterio, Juana Acosta, Eduardo Noriega, Dafne Fernández, Pepón Nieto, Beatriz Olivares

Ocena: 7/10

Polub nas na Facebooku i Twitterze.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.

 

2 uwagi do wpisu “Perfectos desconocidos

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.