Osad

Osad to kinowa wersja trzyodcinkowego brytyjskiego serialu science-fiction nakręconego z myślą o Netfliksie. Producent zebrał materiał do kupy, lekko skrócił, wyciął powtarzające się fragmenty i… tyle. Efekt rozczarowuje, zwłaszcza że już sam serial nie powalał wykonaniem.

Sylwester w niedalekiej przyszłości. W jednej z dzielnic Londynu dochodzi do potężnej eksplozji. Policja zamyka kilka przecznic i wprowadza na ich terenie pełną kwarantannę. Pojawia się też tajemnicza organizacja rządowa, która ma przyjrzeć się temu, co się stało, i wydać jakąś opinię. Ludzie opuszczają jednak miasto, uciekają w obawie przed zamachami terrorystycznymi bądź epidemią. Wśród tych, którzy zostają na miejscu, jest para dziennikarzy chcących udokumentować to, co dzieje się w Londynie. To Jennifer (Natalia TenaSuperbob) i John (Iwan Rheon303: Bitwa o Anglię).

Akcja filmu toczy się jakiś rok po eksplozji, a mimo to wciąż nie wiadomo, co właściwie się wydarzyło. Wyciek niebezpiecznej substancji? Atak jakiejś bojówki? I co to za eksplozja, skoro budynki wciąż stoją na swoich miejscach? Okazuje się, że rząd ma sporo w tej sprawie do ukrycia, zaś sam Osad nieprzypadkowo uchodzi za kino science-fiction. Jedni dopatrują się w nim śladów Blade Runnera, inni mówią o inspiracji komputerowymi horrorami takimi jak Resident Evil czy FEAR. Wszystko fajnie, nie? Przynajmniej na papierze.

W praktyce Osad okazuje się śmiertelnie nudny, a akcja toczy się z prędkością ślimaka pędzącego na zblokowanych kołach. Rozwój akcji nie przekonuje, gdyż w filmie niewiele się dzieje, widz niewiele się dowiaduje. Podobno trzyodcinkowy serial miał stanowić wstęp do większej produkcji – i większość tajemnic zachowano właśnie na nią. Tyle że mamy 2019 rok i o kontynuacji Osadu nie słychać. Widz po półtorej godziny projekcji pozostaje z niczym. I siłą rzeczy jest rozczarowany.

Zobacz, jeśli:
– Lubisz filmy takie jak Containment
– Nie oglądałeś serialu

Odpuść sobie, jeśli:
– Liczysz na ciekawą fabułę

Michał Zacharzewski

Osad, Residue, 2015, reż. Alex Garcia Lopez, wyst. Natalia Tena, Iwan Rheon, Tom Goodman-Hill, Russ Bain, Danny Webb, Eleanor Matsuura

Ocena: 3/10

Polub nas na Facebooku.
Spis naszych recenzji na serwisie Media Krytyk.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.