Nieśmiertelny 3: Mag

Film Nieśmiertelny 3: Mag nie stanowi spodziewanej poprawy. To nie jest tak dobra produkcja jak część pierwsza, i to mimo zastosowania niezłych efektów komputerowych. Razi zwłaszcza banalny scenariusz, który niczym nie wyróżnia się na tle kręconych wówczas widowisk i w pary momentach kopiuje rozwiązania  z oryginału. W efekcie to kolejna sztampowa opowieść o zemście.

Po śmierci żony – gdzieś w XVI wieku – Connor MacLeod (Christopher Lambert Sobibór) przenosi się do Japonii, gdzie pobiera nauki u mistrza iluzji, maga imieniem Nakano (Mako Conan Niszczyciel). Jednak jego tropem podąża czarnoskóry nieśmiertelny, Kane (Mario Van PeeblesWzgórze Rozdartych Serc). I choć udaje mu się pokonać Nakano, wpada w zastawioną przez niego pułapkę i na długie wieki grzęźnie pod ziemią, bez szans na wydostanie się na wolność.

Ale potem pod koniec XX wieku do jego więzienia dostają się archeologowie i nieświadomie go uwalniają. Kane ponownie rusza śladem Connora, momentalnie przystosowując się do rewaliów XX wieku. Connor zaś  – że było głupiej – zaprzyjaźnia się z prowadzącą te wykopaliska Alex (Deborah Kara UngerThe Samaritan), gdyż przypomina mu ona jego byłą żonę. Nie jest to nowy wątek, bohater zawsze gustował w podobnych do siebie kobietach. Natomiast ciekawostką jest to, że twórcy Nieśmiertelny 3: Mag postanowili całkowicie zignorować wydarzenia z nieudanej części drugiej.

Parę scen zapada w pamięć. Choćby ta z finałowej walki, podczas której jeden z bohaterów zostaje przepołowiony. Widać również trud włożony w charakteryzację i dekoracje. A jednak, mimo starań wielu ludzi, Nieśmiertelny 3: Mag rozczarowuje. A to dlatego, że… niewiele ma do zaoferowania. Nie jest to ani romans, ani kryminał, ani widowisko fantasy. Ot, powtórka z rozrywki, w dodatku szalenie przewidywalna i mocno naciągana.

Zobacz, jeśli:
– Masz słabość do serii
– Nie boisz się woke’a

Odpuść sobie, jeśli:
– Liczysz na dobre kino
– Masz dość wtórnych produkcji

Michał Zacharzewski

Nieśmiertelny 3: Mag, Highlander III: The Sorcerer, 1994, reż. Andrew Morahan, wyst. Christopher Lambert, Mario Van Peebles, Deborah Kara Unger, Mako, Martin Neufeld, Daniel Do, Gabriel Kakon, Louis Bertignac, Michael Jayston, Raoul Max Trujillo, Richard Jutras, Chip Chuipka, Matt Holland

Ocena: 5/10

Polub nas na FacebookuTikToku i Instagramie.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.