
S.W.A.T.: Oblężenie jest trzecią częścią serii zapoczątkowanej przez kinowy S.W.A.T. Jednostka Specjalna i kontynuowanej w S.W.A.T.: Miasto w ogniu. Tym razem twórcy odeszli od schematu. Nie opowiadają o oddziale szkolonym przez wyrzutka, lecz od razu przechodzą do konkretów. Koncentrują się na tytułowym oblężeniu, mocno absurdalnym, ale bez wątpienia efektownym.
DEA ściąga S.W.A.T. do pomocy przy ataku na magazyn, w którym ma dojść do przekazania sporej ilości narkotyków. Jednak zamiast szkodliwych substancji w kontenerze znajdują tajemniczego czarnoskórego mężczyznę (Michael Jai White – Azjatycki łącznik), którego nie ma w żadnej bazie danych. Facet zostaje przewieziony do kwatery głównej S.W.A.T. i tam poddany przesłuchaniu.
Dość nieoczekiwanie położony na odludziu budynek zostaje zaatakowany przez zbrojną grupę. Atakujący odcinają gmach od świata i zagłuszają sygnały komórkowe, uniemożliwiając ludziom ze S.W.A.T. ściągnięcie pomocy. Potem stawiają żądanie – w zamian za czarnoskórego mężczyznę są w stanie odstąpić od oblężenia…
Dzieje się więc sporo, karabiny często idą w ruch, tempo jest niezłe, a fabuła… niezbyt sensowna. Razi zwłaszcza to, że ów tajemniczy więzień sprawia wrażenie nadczłowieka względnie pozbawionego emocji robota, dla którego całe to zamieszanie jest tylko zabawą. S.W.A.T.: Oblężenie nie jest filmem złym, to sprawna, dobrze zrealizowana produkcja, ale czuć, że powstała z myślą o rynku VOD. Na kina jest zwyczajnie zbyt słaba.
Zobacz, jeśli:
– Lubisz, jak dużo strzelają
– Podobały ci się poprzednie odcinki cyklu
Odpuść sobie, jeśli:
– Nie lubisz oglądać niezbyt kosztownych filmów sensacyjnych
– Cenisz produkcje przemyślane i logiczne
Michał Zacharzewski
S.W.A.T.: Oblężenie, S.W.A.T.: Under Siege, 2017, reż. Tony Giglio, wyst. Sam Jaeger, Ty Olsson, Adrianne Palicki, Michael Jai White, Pascale Hutton, Kyra Zagorsky, Monique Ganderton, Olivia Cheng, Mike Dopud, Aren Buchholz, Dakota Guppy, Marci T. House
Ocena: 4/10
Polub nas na Facebooku i Twitterze.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.