Dobre filmy katastroficzne wymagają sporych nakładów finansowych i dlatego powstają stosunkowo rzadko. Lukę tę starają się wypełnić stacje telewizyjne, które zamawiają tytuły tanie, tandetne i głupie. Takie jak Krytyczne 24 godziny, kolejny z „hitów” wytwórni The Asylum.
Gdzieś w Zachodniej Wirginii Charles „Boomer” Baxter (Eriq La Salle – Książę w Nowym Jorku) wysadza skałę. Eksplozja przechodzi w trzęsienie ziemi, które wzbudza zainteresowanie sejsmolożki Amy Lane (Brittany Murphy – Słodkie zmartwienia). Z przeprowadzonych przez nią badań wynika, że wybuch mógł doprowadzić do poszerzenia uskoku San Andreas. Jego dalsze pogłębienie może rozciąć Amerykę Północną na dwie części i zepchnąć zachodnie miasta do Pacyfiku.
Skąd więc Krytyczne 24 godziny? Ano tyle właśnie czasu mają główni bohaterowie, żeby zapobiec kolejnemu trzęsieniu ziemi. Plan, który opracowują, jest absurdalny, a i sposób jego przeprowadzenia nie ma większego sensu. Gdzieś po drodze karmieni jesteśmy „efektownymi” scenami katastrof i zniszczeń, rozpadającymi się budynkami, rozwalanymi samochodami. Twórcy próbują też potęgować napięcie, wprowadzając typowe dla tego typu filmów wątki rodzinne. Wychodzi to im słabo.
Niestety, to jeden z ostatnich filmów w dorobku Brittany Murphy i zarazem dowód na to, że źle pokierowała swoją karierą. Dekadę wcześniej mówiono o niej jako o wschodzącej gwieździe kina, tymczasem wylądowała w tandetnych i głupich produkcjach pokroju Krytyczne 24 godziny. Tylko najbardziej zatwardziali miłośnicy kina katastroficznego dotrwają do końca seansu…
Zobacz, jeśli:
– Lubisz tandetne kino katastroficzne
Odpuść sobie, jeśli:
– Lubisz sensowne filmy
– Unikasz produkcji z kiepskimi efektami
Michał Zacharzewski
Krytyczne 24 godziny, Megafault, 2009, reż. David Michael Latt, wysy. Brittany Murphy, Eriq La Salle, Justin Hartley, Bruce Davison, Paul Logan, Jack P. Downing, Sarah Garvey, Henry Pacha, Andrew Stephen Pratt
Ocena: 2/10
Polub nas na Facebooku i Twitterze.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.