Madaari

Kino pochodzące z Indii nieczęsto dociera do Polski. Wielu widzów kojarzy je z rozśpiewanymi tancerkami rodem z Bollywood, produkcjami pełnymi kolorowych strojów, złożonych układów choreograficznych bądź zakręconego poczucia humoru. Tymczasem powstają tam również znacznie poważniejsze dramaty sensacyjne i thrillery. Produkcje takie jak Airlift, Baby czy właśnie Madaari.

Syn ministra spraw wewnętrznych, dziesięcioletni Rohan, znika z bursy przy szkole, w której się uczy. Centralne biuro śledcze rozpoczyna śledztwo, w czym wspiera je wojsko. Prowadzący sprawę Nachiket Verma (Jimmy Sheirgill) jest przeciwnikiem gwałtownych ruchów. Uważa, że jeśli porywacze poczują się osaczeni, mogą zabić chłopca. Jego zdaniem lepiej poczekać, aż zgłoszą się z żądaniami. Jego ludzie badają okoliczności porwania, ale starają się to robić po cichu.

Tymczasem okazuje się, że Rohana nie porwała żadna wyspecjalizowana grupa, a samotny mężczyzna, Nirmil (Irrfan Khan). Zwykły człowiek, a takich najtrudniej jest odszukać. Oczywiście Nirmil nie pozwala chłopcu kontaktować się z rodziną, ale traktuje go nieco po partnersku, stara mu się wręcz zaufać. Nie zależy mu też na pieniądzach. Domaga się czegoś innego. Czegoś, co może stanowić klucz do rozwiązania zagadki jego tożsamości, a przy okazji rzucić nowe światło na sytuację w Indiach.

Bo Madaari jest nie tylko trzymającym w napięciu, dość sprawnie nakręconym thrillerem, ale i obrazem tego kraju. Realiów życia w nim i problemów, z jakimi ludzie się borykają. Wśród nich szczególnie rażąca wydaje się korupcja szerząca się wśród polityków, urzędników i biznesmenów. Zupełnie jak w Polsce w latach dziewięćdziesiątych. Madaari spodoba się koneserom filmów, które może nie szokują tempem, ale opowiadają ciekawe historie. Realistyczne i prawdziwe.

Zobacz, jeśli:
– Masz ochotę na odrobinę egzotyki
– Lubisz opowieści o kidnaperach

Odpuść sobie, jeśli:
– Nie lubisz filmów hinduskich… wszystkich

Michał Zacharzewski

Madaari, 2016, reż. Nishikant Kamat, wyst. Irrfan Khan, Jimmy Sheirgill, Tushar Dalvi, Vishesh Bansal, Nitish Pandey, Rajiv Gupta, Ayesha Raza

Ocena: 8/10

Polub nas na Facebooku.
Spis naszych recenzji na serwisie Media Krytyk.

Jedna uwaga do wpisu “Madaari

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.