Max

Wyszkolił go Kyle. Spędził z nim kilka miesięcy w koszarach i nauczył reagować na komendy, a także wywąchiwać ładunki wybuchowe. Wszystko po to, by w Afganistanie malinois Max spisał się na medal. Niestety, podczas jednej z misji doszło do eksplozji miny-pułapki, a potem gwałtownej strzelaniny. Kyle zginął. Już następnego dnia do domu teksańskiego nastolatka Justina przyszło dwóch smutnych panów w mundurach.

Początek filmu Max jest mocny, bo i widok żołnierzy przynoszących rodzinie informację o śmierci ich syna inny być nie może. Później jednak obraz spuszcza z tonu i zamienia się w schematyczne kino familijne, tyle że z psem w jednej z głównych ról. Max pojawia się bowiem na pogrzebie Kyle’a. Nie chce opuścić trumny i na innych ludzi reaguje agresywnie. Nieoczekiwanie jednak akceptuje Justina, a więc brata zmarłego. Nieco wbrew chłopcu rodzina postanawia przygarnąć zwierzę.

Od tej pory historia rozwija się dwuwątkowo. Z jednej strony mamy opowieść o Maksie, do którego Justin i jego znajomi szybko się przekonują, z drugiej strony historię najlepszego kumpla Kyle’a, który z Afganistanu wrócił w jednym kawałku, za to szybko uwikłał się w nielegalne interesy. Wszystko to zmierza do dość oczywistego finału, podczas którego pies potwierdzi swoją wartość i przekona wszystkich niedowiarków, że jest wspaniałym zwierzęciem.

Boaz Yakin, niegdyś cudowne dziecko kina, opowiada tę historię w sposób ciekawy i w paru momentach potrafi wywołać wzruszenie. Ba, robi nawet ukłon w stronę popularnego do dziś kina młodzieżowego z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Nie jest w stanie jednak wyciągnąć zbyt wiele ze sztampowego scenariusza ani też oddać hołdu zwierzętom służącym w wojsku. W efekcie Max pozostaje typowym kinem dla nastolatków, wtórnym i pozbawionym zaskoczeń. Jego jedyną zaletą jest pies.

Zobacz, jeśli:
– Psich lubisz
– I także opowiastki o dzieciakach z amerykańskich przedmieść

Odpuść sobie, jeśli:
– Psi śmierdzą ci nawet z ekranu
– Nie cierpisz, gdy kameralny dramat obyczajowy szybko zamienia się w naiwny kryminał dla nastolatków

Michał Zacharzewski

Max, 2015, reż. Boaz Yakin, wyst. Luke Kleintank, Thomas Haden Church, Robbie Amell, Josh Wiggins, Jay Hernandez, Lauren Graham, Joseph Julian Soria

Ocena: 5/10

Polub nas na Facebooku!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.