Lodziarz

Norman Apstein przez całe życie kręcił filmy dla widzów bardzo dorosłych. W 1995 roku zdołał zgromadzić dwa miliony dolarów na swój pierwszy „normalny” obraz – mroczny horror zrealizowany z myślą o wypożyczalniach kaset video. Nie wiedział pewnie, że Lodziarzem się ośmieszy, ale też zapisze w pamięci fanów tak zwanego campu. Stworzył bowiem film śmieszny, chwilami stylowy, ale i chwilami nieudolny. A przy okazji nieco obrzydliwy.

Wszystko zaczyna się w zamierzchłej przeszłości, kiedy to młody chłopak z małego miasteczka zostaje przypadkowym świadkiem zabójstwa miejscowego sprzedawcy lodów. Młodzieniec nabawia się traumy i na długie lata trafia do szpitala dla psychicznie chorych. Kiedy z niego wychodzi, ma jeden cel – zastąpić zmarłego lodziarza. I zabijać tych, którzy mu podskoczą. Jak myślicie, do czego wykorzysta ich szczątki? Tak, dokładnie.

Lodziarz ma wiele wad, począwszy od słabego aktorstwa co najmniej kilku ważnych postaci przez kiepski scenariusz po nienajlepsze efekty specjalne. Sporo tu krwi, gumowych masek i manekinów, a także wszelkiej maści robactwa. Jest też parę zamierzonych żartów, choć zdecydowanie lepiej wypadają te, które wyszły mimochodem. Filmowi brakuje tempa, także większego polotu. Trafi jedynie do wąskiego grona miłośników tandety, chociażby za sprawą niezbyt typowej fabuły. Bo powiedzmy sobie szczerze – kulinarnych horrorów nie ma zbyt wielu.

W 2014 roku narodził się pomysł nakręcenia kontynuacji Lodziarza. Jego twórcom udało się zainteresować produkcją Clinta Howarda i rozpocząć zbiórkę na Kickstarterze. Liczyli na 300 tysięcy dolarów, zebrali zaledwie 4 tysiące. Nic dziwnego, że część druga nigdy nie powstała… i raczej nie powstanie. Trochę szkoda.

Zobacz, jeśli:
– Lubisz tandetne horrory
– Chętnie jadasz lody z mobilnych budek

Odpuść sobie, jeśli:
– Masz delikatny żołądek

Michał Zacharzewski

Lodziarz, Ice Cream Man, 1995, reż. Paul Norman (Norman Apstein), wyst. Clint Howard, Olivia Hussey, Ryan Holihan, Jean-Michael Vincent, David Naughton

Ocena: 5/10

Polub nas na Facebooku!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.