Modelka

zdalaAleż ten Paryż brzydki! Obdrapany, deszczowy, odpychający, pełen ciasnych mieszkań z żeliwnymi kaloryferami ozdabiającymi ściany. Pochodzącej z duńskiej prowincji Emmie wydaje się jednak miastem, w którym spełniają się marzenia. Nic dziwnego, że prosi ukochanego o błogosławieństwo i wyrusza do Francji, by rozpocząć karierę modelki.

U siebie, w szkole średniej, była chudym dziwadłem. W Paryżu agencja modelek widzi w niej przyszłą gwiazdę i umawia ją na pierwsze sesje zdjęciowe. Agencja modelek to może za dużo powiedziane – prowadzona po amatorsku firemka rzuca młode dziewczyny na głęboką wodę. Nie udziela im żadnego wsparcia. Po prostu wysyła do pracy. Te, które się przebiją, zostają na dłużej, pozostałe wracają do domu. Emma ma szczęście. Choć na pierwszej sesji wypada fatalnie, to poznała jednak utalentowanego fotografa. Wkrótce zostanie jego kochanką…

Modelka Madsa Matthiesena to film-ostrzeżenie, pokazujący okrutną prawdę o świecie mody. Świecie, w którym nie ma sentymentów, a praca jest naprawdę ciężka. Większość kandydatek odpada, wraca do domów z podkulonymi ogonami bądź popada w uzależnienia. Sam talent czy uroda nie wystarczają bowiem, by osiągnąć sukces. Trzeba mieć jeszcze siłę przebicia i… brak jakichkolwiek skrupułów. Im szybciej dziewczyna straci niewinność, im łatwiej przejdzie przez kolejne łóżka, tym dłużej utrzyma się na szczycie.

W tym brudnym świecie główna bohaterka popełnia błąd za błędem, oszukuje chłopaka, zdradza swoje ideały, naiwnie brnie w szambo. Byłoby fajnie, gdyby nie melodramatyczność fabuły i nadmiar klisz, które serwowane są widzom. Obraz, który w założeniu miał szokować i ujawniać prawdę o świecie modelingu, okazuje się dość przewidywalny. Niczym nie zaskakuje. Nas, Polaków, może ucieszyć Charlotte Tomaszewska w drugoplanowej roli współlokatorki głównej bohaterki. Jej postać zapada w pamięć, choć powiedzmy sobie szczerze – nie wymagała talentu. Nawet Maria Palm nie za bardzo ma co grac. Wystarczy, że pojawia się na ekranie…

Michał Zacharzewski

Modelka, The Model, reż.: Mads Matthiesen, wyst.: Maria Palm, Ed Skrein, Charlotte Tomaszewska

Ocena: 5/10

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.