
Teoretycznie Penguin Bloom: Niesamowita historia Sam Bloom opowiada prawdziwą historię rodziny opiekującej się sroką. W praktyce ptak szybko schodzi na drugi plan. Ważniejsza jest utrata sprawności przez główną bohaterkę i jej próby odnalezienia się w nowych realiach.
Podczas wakacji w Tajlandii Sam Bloom (Naomi Watts – Odlotowa dziewczyna) opiera się o uszkodzoną barierkę i spada z wysokości kilku metrów. Łamie kręgosłup i traci władzę w nogach. Od tej pory zadana jest na łaskę swojej matki, męża i trójki dzieci, z których przeżywa jej tragedię w zupełnie inny sposób. Również Sam nie bardzo sobie z nią radzi. Czuje się niepotrzebna i bezradna.
Zbiega się to z pojawieniem się tytułowego Pingwina, czyli rannej sroką, którą dzieciaki znajdują na pobliskiej plaży. Oczywiście przynoszą ją do domu i z wielkim zaangażowaniem kurują. Wkrótce ptak staje się kolejnym domownikiem aktywnie uczestniczącym w życiu jego mieszkańców. Nawet Sam, początkowo mu nieprzychylna, przekonuje się do niego…
O ile ptasi wątek jest lekki i zabawny, wnosząc do opowieści sporo pogody, to na zmagania głównej bohaterki niełatwo się patrzy. Penguin Bloom: Niesamowita historia Sam Bloom to przecież opowieść o godzeniu się z niesprawnością, bólem i depresją. Chwilami dość ciężka i drażniąca, a przecież i tak wygładzona, oszczędzająca widzowi cieni rzeczywistości. W efekcie to tylko poprawna historia, w dodatku niepozbawiona dłużyzn i uproszczeń…
Zobacz, jeśli:
– Lubisz sroki
– Cenisz filmy o cieniach życia (bez większych blasków)
Odpuść sobie, jeśli:
– Nie lubisz filmów smutnych i ciągnących się
– Liczysz, że to historia głównie o sroce
Michał Zacharzewski
Penguin Bloom: Niesamowita historia Sam Bloom, Penguin Bloom, 2020, reż. Glendyn Ivin, wyst. Naomi Watts, Andrew Lincoln, Jacki Weaver, Griffin Murray-Johnston, Felix Cameron, Abe Clifford-Barr, Rachel House, Leeanna Walsman, Lisa Hensley, Gia Carides, Randolph Fields
Ocena: 6/10
Polub nas na Facebooku, TikToku, BlueSky i Instagramie.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.