Flashback 2

Pierwszego Flashbacka pamiętam jak dziś. Grałem w niego na Amidze i wydawał mi się wówczas kolejnym krokiem w rozwoju gier platformowych. Najpierw był Prince of Persia, potem niesamowity Another World, wreszcie jeszcze większy i bardziej efektowny Flashback. W odróżnieniu od dwóch pierwszych produkcji nigdy go jednak nie ukończyłem. Wydawał się trudniejszy i nieco bardziej monotonny. A przede wszystkim wymagający większej precyzji.

Nie wiem, dlaczego na kontynuację musieliśmy czekać aż trzydzieści lat. Nie rozumiem też, dlaczego nie wymyślono tej gry od nowa. W efekcie Flashback 2 to kalka starych pomysłów w nowej oprawie, z kilkoma rozwiązaniami, które skutecznie odbierają tej produkcji atrakcyjność. Coś, co było dobre pod koniec XX wieku, niekoniecznie sprawdza się teraz. Inne są standardy, inne oczekiwania, inne nadzieje i przyzwyczajenia.

Bohaterem jest ten sam facet, Conrad Hart, agent Galaktycznego Biura Śledczego. W poprzedniej części stawiał czoła kosmitom, również i teraz będzie musiał się z nimi zmierzyć. Ba, nawet ma swój stary pistolet! Nowością jest lekka zmiana perspektywy. Dzięki grafice 2.5D pojawia się możliwość wchodzenia w głąb poziomów. Szkoda, że świat wygląda… nie lepiej niż w oryginale. Niby więcej tu szczegółów, krawędzie są gładkie, a światła pięknie snują się po ekranie, ale przez to boleśnie widać schematyczność poziomów.

Scenki przerywnikowe nie zachwycają. Sterowanie jest również średnio wygodne. Niby w oryginale też stanowiło przeszkodę, ale wtedy bawiło, a teraz denerwuje. Gorzej, że twórcom brakuje pomysłów na atrakcje. Flashback 2 sprowadza się do biegania po kolejnych poziomach, strzelania do niezbyt rozgarniętych przeciwników i rozmawiania ze wskazanymi postaciami, co szybko okazuje się monotonne. Dodatki w postaci przejażdżki na motocyklu nie porywają…

W efekcie Flashback 2 jest bladym cieniem kultowego oryginału. Najdziwniejsze, że to po prostu widać. Każdy, kto spędzi chwilę przy tej grze, odejdzie rozczarowany. Dlaczego więc twórcy zdecydowali się ją wydać? Dlaczego w procesie produkcji nie zareagowali, nie zmienili tego czy owego, by nieco poprawić atrakcyjność tytułu?

Joel

Flashback 2, Microids, PC, PS5, XSX, Switch, PS4, X1

Polub nas na FacebookuTikToku i Instagramie.

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.