Willow (serial)

Ponad 30 lat musieli czekać fani Willow na kontynuację tej magicznej opowieści. W nagrodę za cierpliwość otrzymali ośmioodcinkowy wysokobudżetowy serial, w którym powraca część oryginalnej obsady. Brakuje jedynie Madmartigana, pewnie z uwagi na stan zdrowia Vala Kilmera. Zastępować go próbuje – i to całkiem skutecznie – Amar Chadha-Patel w roli łotrzyka/barbarzyńcy Boormana.

Od wydarzeń opisanych w Willow minęło kilkanaście lat. Elora, wówczas uroczy bobasek, jest już nastolatką ukrywającą się pod nową tożsamością na dworze królowej Sorshy. Dziewczyna nie zna swojego prawdziwego imienia oraz przepowiedzianej przyszłości. Tymczasem pojawia się nowe zagrożenie w postaci upiornych gale’ów, którzy uprowadzają księcia Airka. Błyskawicznie zawiązuje się drużyna, która ma go odnaleźć. W jej skład wchodzą nastoletnia księżniczka Kit wraz ze swoją przyboczną Jade i dopiero co poznanym narzeczonym, księciem Graydonem, a do tego rycerz Kase i wspomniany już Boorman. Po drodze dołącza do nich aktualna ukochana kochliwego Airka, służka imieniem Dove.

Pośpieszne zawiązanie w sumie wątłej drużyny nie pozostawia wątpliwości, że serial będzie miał mielizny fabularne i zabraknie mu rozmachu oryginału. I nie zmienia tego fakt, że dość szybko pojawia się sam Willow, stając się nieformalnym przywódcą wyprawy. Jego powrót nie oznacza fajerwerków, raczej sentymentalną podróż w przeszłość do czasów, gdy ów mag był jeszcze młodym chłopakiem.

W każdym odcinku odwiedzamy inną lokację, od magicznych lasów po głębokie jaskinie i ruiny zamku Bavmordy. Plenery są malownicze, a akcja toczy się wartko. Humoru nie brakuje, podobnie jak przyzwoitych efektów specjalnych. Fajne też są napisy końcowe, którym towarzyszą covery największych rockowych hitów. Przygody są tym, czego szukam w fantasy – i tu dostaje je we właściwej ilości.

Szkoda więc, że niektóre dialogi nie brzmią dobrze bądź wydają się infantylne, w paru odcinkach dominują głębokie ciemności, a Elora i Willow okazują się nieprzyjemnymi, wręcz irytującymi postaciami. Kiedy trudno jest polubić głównych bohaterów, serial zawsze traci. Podobnie jak w sytuacji, gdy musi sprostać oczekiwaniom widzów idealizujących oryginał. Tu właśnie szukałbym przyczyn niepowodzenia serialu.

Zobacz, jeśli:
– Lubisz lekkie, niezobowiązujące widowiska fantasy
– Kochasz film gorrrącą miłością

Odpuść sobie, jeśli:
– Masz uczulenie na wątki LBGTQ+
– Wymagasz arcydzieła
– W fantasy szukasz rozmachu

Michał Zacharzewski

Willow, 2022, wyst. Warwick Davis, Ellie Bamber, Ruby Cruz, Erin Kellyman, Tony Revolori, Amar Chadha-Patel, Dempsey Bryk, Joonas Suotamo, Claudia Hughes, Joanne Whalley, Ralph Ineson, Kenny Knight,     Graham Hughes, Vitas Le Bas, Daniel Naprous, Sifiso Mazibuko, Rosabell Laurenti Sellers, Charlie Rawes, Annabelle Davis, Simeon Dyer, Adwoa Aboah, Eileen Davies, Derek Horsham, Jane Carr, Jack Kilmer, Josh Dyer, Josh Dyer, Simon Armstrong, Christian Slater, Alexis Rodney, Niamh McCormack, Hannah Waddingham, Mario Revolori, Jean Marsh, Kevin Pollak, Dee Tails, Danny Woodburn, Julian Glover, Benjamin Ashley, Christopher Painter, Arti Shah

Ocena: 6/10

Polub nas na Facebooku.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.

Jedna uwaga do wpisu “Willow (serial)

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.