Domysł

Argentyński Domysł to prequel Zaginionej, mrocznego, niemal skandynawskiego kryminału, który cieszył się na Netfliksie sporą popularnością. Oba filmy niewiele mają ze sobą wspólnego. Niby pojawia się dociekliwa policjantka Pipa i kilku jej kolegów z tła, ale sama historia stanowi oddzielną całość. Jej autorzy tym razem zrezygnowali ze zdradzania widzom rozwiązania już na wstępie. Dzięki temu film jest bardziej intrygujący, choć w sumie niewiele lepszy.

Sprawy Pipa i jej koledzy z pracy prowadzą co najmniej dwie. Pierwsza dotyczy nastolatka, którego ktoś potrącił samochodem. W przeszłości chłopak przypadkowo zabił żonę policjanta, więc ten może się mścić. Ale czy rzeczywiście się mści? A może młodzieniec zginął przez swojego brata, który wdał się w nieodpowiednie towarzystwo? Albo po prostu wpadł pod samochód, kierowca spanikował i uciekł? Sprawa nie jest oczywista i każdy z tropów wydaje się wiarygodny.

Drugie śledztwo dotyczy nastolatki, która zginęła we własnym mieszkaniu. Jej najlepsza przyjaciółka i zarazem współlokatorka przyznaje się do zabójstwa, choć z uwagi na jej stan psychiczny zeznanie to nikogo na komendzie nie przekonuje. Ale czy są inni podejrzani? Może chłopak zamordowanej, który też ma swoje za uszami?

Domysł bazuje na powieści Florenci Etcheves i ma to swoje niefajne konsekwencje. Scenarzyści nie poradzili sobie z nadmiarem wątków i wepchnęli ich do filmu zdecydowanie za dużo. Niektóre postacie i tropy pojawiają się dosłownie na moment, inne są ledwie zarysowane, a okazują się ważne. Wyeksponowano natomiast te, które ostatecznie okazują się nieistotne, więc widz czuje się trochę oszukany.

Mroczny, nastrojowy początek sporo obiecuje, ale ostatecznie Domysł od pewnego momentu zaczyna podążać utartymi ścieżkami, pasującymi bardziej do telewizyjnych tasiemców z naturszczykami niż produkowanych za spore pieniądze kryminałów. Oczywiście aktorstwo jest tu porządne, zdjęcia dobre, ale napięcia jednak zdecydowanie za mało. Chciałoby się, żeby film porywał, ale nie porywa. I klipa!

Zobacz, jeśli:
– Podobała ci się część pierwsza
– Lubisz kryminały z nietypowych kinematografii

Odpuść sobie, jeśli:
– Liczysz na intrygujące śledztwo

Michał Zacharzewski

Domysł, La corazonada, 2020, reż. Alejandro Montiel, wyst. Luisana Lopilato, Joaquín Furriel, Rafael Ferro, Maite Lanata, Juan Manuel Guilera, Abel Ayala, Sebastián Mogordoy, Delfina Chaves, Marita Ballesteros, Miriam Odorico

Ocena: 5/10

Polub nas na Facebooku i Twitterze.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.

Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.