Porwanie na wizji

Ten film pachnie harlequinem na kilometr. Nie jest co prawda klasycznym romansem, ale przedstawia równie uproszczoną, schematyczną rzeczywistość oraz nieskomplikowanych, myślących w sposób trywialny ludzi. Olbrzymia naiwność przedstawionej historii sprawia zaś, że Porwanie na wizji ogląda się po prostu źle. Nie ma co tracić na nie czasu…

Sasha (Kim ShawBejbis) jest dziennikarką lokalnej telewizji. Dostaje spady, nieciekawe materiały o włamaniach czy drobnych kradzieżach, a szefostwo nie daje jej najmniejszych szans. Dlatego dziewczyna postanawia, że zostanie porwana na wizji przez zamaskowanego mężczyznę i po kilku dniach wypuszczona na wolność. Jako ofiara zyska czas antenowy i zainteresowanie widzów. Kto wie, może nawet własny program…

Nawet jeśli brzmi to ekscytująco, to w szczegółach kompletnie się sypie. Sashę porywa jej kochanek, profesor uczelni, na której studiowała dziennikarstwo. Inteligentny człowiek, który daje się wciągnąć w tak grubymi nićmi szytą intrygę. Plan szybko zaczyna rozłazić się w szwach, zwłaszcza że ofiara „porwania” nawet nie ukrywa, na czym jej tak naprawdę zależy. I kompletnie nie wygląda na osobę po przejściu traumy.

Swoje na pewno robi tu marne aktorstwo, telewizyjne, sztuczne kadry i nieprzekonujące wnętrza. Kolejne absurdy fabuły bardziej irytują niż śmieszą, zaś zakończenie – przewidywalne – jest po prostu głupie. Porwanie na wizji przypomina tandetne książeczki z kiosków, które tylko udają normalne powieści, a w rzeczywistości są nieporadnie napisanymi czytadłami. Tu mamy nieporadnie nakręcony film.

Zobacz, jeśli:
– Piszesz doktorat z marnych filmów
– Też jesteś dziennikarką, której nikt nie zauważa

Odpuść sobie, jeśli:
– Cenisz swój czas
– Nie lubisz tandety

Michał Zacharzewski

Porwanie na wizji, The Lead, Abducted on air, 2020, reż. Philippe Gagnon, wyst. Perrey Reeves, Kim Shaw, Gord Rand, Bruce Dinsmore, Kristin Booth, Marc Bendavid, Noël Burton

Ocena: 3/10

Polub nas na Facebooku.
Spis naszych recenzji na serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.