Betonowe złoto

Niemcy też mają swoje przekręty mieszkaniowe. Swoich trefnych biznesmenów i ich naiwne ofiary. Właśnie o nich opowiada Betonowe złoto, taka biedniejsza wersja Wilka z Wall Street. Biedniejsza nie tylko ze względu na rozmach bohaterów, ale i ich sposoby działania. Bawienia się. Przegrywania i wygrywania.

Główny bohater, Viktor, pochodzi z rodziny, w której wszystkie problemy wiązały się z brakiem pieniędzy. Dlatego do Berlina wyjeżdża po sukces. Rzeczywistość wita go ponura. Nie ma umowy o pracę, więc nawet nie może wynająć mieszkania. A zatrudnić go chcą tylko na budowie, na czarno i za grosze. Viktor przez krótką chwilę obraca się wśród podobnych sobie nieudaczników. A potem zaczyna działać. Podrabia umowę o pracę, wynajmuje mieszkanie, a potem podnajmuje je swoim kumplom z pracy. Wkrótce ma już kilka takich mieszkań i nie musi pracować…

Oczywiście to dopiero początek. Później Viktor znajdzie sobie współpracownika z koneksjami, dogada się z pracownicą banku i zacznie kręcić milionowe interesy. Kupować, sprzedawać, budować, wpuszczać ludzi w kredytowe maliny. Autorzy Betonowego złota pokazują, z jak wielką łatwością przychodzi mu oszukiwanie i jak w sumie niewiele trzeba, by zarobić miliony. A potem bawić się na całego… w stylu biednego Wilka z Wall Street.

Największą wadą filmu jest to, że nie wgryza się w temat. Opisuje banalne mechanizmy przekrętów, pozbawione tej finezji, której oczekiwałoby się od dobrego widowiska. Wielu kwestii w ogóle nie wyjaśnia. Betonowe złoto przypomina produkt telewizyjny, biedniejszą, płytszą, gorzej wykonaną wersję znanego, najlepiej katastroficznego widowiska. W tej kategorii wypada nieźle. Ale tylko nieźle.

Zobacz, jeśli:
– Lubisz filmy o przekrętach

Odpuść sobie, jeśli:
– Nie lubisz pozbawionych finezji oszustów w roli bohaterów
– Oczekujesz widowiskowego filmu albo przynajmniej niezłych imprez

Michał Zacharzewski

Betonowe złoto, Betonrausch, Rising Hell, 2020, reż. Cüneyt Kaya, wyst. David Kross, Frederick Lau, Janina Uhse, Anne Schäfer, Robert Schupp, Kaspar Eichel, Heike Hanold-Lynch, Peri Baumeister, Sophia Thomalla

Ocena: 5/10

Polub nas na Facebooku.
Spis naszych recenzji na serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.