Save the Girl

Strasznie mi ta gra przypomina stare, dobre Dragon’s Lair. Obie produkcje stawiają na historię. Opowiadają ją w efektowny sposób, bo za pomocą animowanych filmików. Rola gracza sprowadza się do podejmowania losowych wyborów. Trafnych albo nie. Błędna decyzja każdorazowo kończy się śmiercią bohatera, ale pozwala ponownie zmierzyć się z problemem.

Główną bohaterką Save the Girl jest dziewczyna, blondynka o dość męskich rysach twarzy, która bez przerwy wpada w kłopoty. A to dostaje się w łapy seryjnego mordercy, a to ląduje na płonącym statku wycieczkowym albo trafia na bezludną wyspę. Każde takie miejsce to oddzielny etap składający się z kilku prostych wyborów. W zależności od podjętej przez gracza decyzji bohaterka przeżywa albo nie.

Wybory są abstrakcyjne. Przykład? Dziewczyna po zatonięciu statku ląduje na drewnianej tratwie. Nadchodzi sztorm i zaczyna padać deszcz. Co powinna zrobić? Rozłożyć parasol czy rozbić namiot? Oczywiście, że namiot – bo wtedy się ogrzeje. Rozłożony parasol przyciągnie piorun i z bohaterki zostanie skwarka. Chwilę później panna zrobi się głodna. Czym ma złapać rybę, wędką czy trójzębem? Oczywiście, że trójzębem, bo inaczej ryba wciągnie ją pod wodę. A jak pozbyć się rekina? Najlepiej rzucić mu mięso…

Oprawa graficzna Save the Girl nie jest skomplikowana, podobnie jak sterowanie. Największą wadą gry są bombardujące gracza reklamy. Pojawiają się dosłownie co kilkanaście sekund. Jedna błędna decyzja, chęć kontynuacji zabawy czy kupienia mebelka do pokoju bohaterki (taki bonusik) wiążą się z półminutowym spamem. Za dużo tego… Szkoda, bo gra się przyjemnie.

Fifi

Save the Girl, Lion Studios, iOS, Android

Polub nas na Facebooku.

 

ROZWIĄZANIE PIERWSZYCH DZIESIĘCIU POZIOMÓW:

  1. Przetnij linę.
  2. Rozwal drzwi toporem
  3. Zalej dziurę cementem
  4. Prześlizgnij się w kartonie obok mordercy, ubierz płaszcz deszczowy.
  5. Zastaw drzwi krzesłem, włącz latarkę i daj psu mięso.
  6. Zasłoń usta ręcznikiem, włącz latarkę i wdrap się na górę.
  7. Rozbij namiot na tratwie, użyj harpuna i daj rekinowi mięso
  8. Uderz w palmę maczugą. Daj lokalesowi lizaka i rozpal ognisko, by przyciągnąć uwagę pilota.
  9. Włącz głośną muzykę. Zadbaj o pełnię księżyca. Obok zombiaka przemknij, udając zombiaka.
  10. Sięgnij po fasolkę, pistolet na wodę i olej.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.