
Blink to całkiem niezły thriller neo-noir wyreżyserowany przez doświadczonego Michaela Apteda. Mimo 30 lat na karku wciąż trzyma w napięciu i potrafi zaskoczyć. Jak widać ślepota wciąż jest przerażająca.
Chociaż nie ślepota, bo przecież Emma (Madeleine Stowe – 12 małp) widzi. Już widzi. Przez 20 lat ta utalentowana skrzypaczka była niewidoma, teraz – w wyniku nowatorskiej operacji – stopniowo odzyskuje wzrok. Ma jeszcze tytułowe przebłyski, które pojawiają się na skutek uczenia się przez mózg nowych funkcji i sprawiają, że Emma nie zawsze jest pewna tego, co widzi. Pewne rzeczy mogą się jej jedynie wydawać.
Oczywiście w kamienicy, w której mieszka w Chicago, dochodzi do morderstwa. Wybudzona hałasami Emma wygląda na zewnątrz i widzi na schodach uciekającego człowieka. Czy jest to morderca? Czy bohaterka będzie w stanie go zidentyfikować? No i czy rzeczywisty morderca pozwoli, by taki świadek jak ona żył? Detektyw Hallstrom (Aidan Quinn – Totalna magia) musi udzielić odpowiedzi na wszystkie te pytania.
Blink to film psychologiczny, mroczny, nastrojowy, lekko erotyczny, stawiający na powolne budowanie atmosfery w miejsce pędzącej na złamanie karku akcji. Klimat zagrożenia budują tu ciemne kadry, przebłyski wzrokowe Emmy, jak również starannie dobrana muzyka. Tożsamość mordercy może jednak budzić wątpliwości z uwagi na pewne niekonsekwencje fabularne, kuleje też schematyczność niektórych postaci włącznie z samym Hallstromem. Za to Stowe broni się po całości.
Zobacz, jeśli:
– Lubisz mroczne thrillery
– Cenisz kino lat 90.
Odpuść sobie, jeśli:
– Liczysz na dużą dawkę erotyki
– Nie cierpisz psychologii w kinie
Michał Zacharzewski
Blink, 1993, reż. Michael Apted, wyst. Madeleine Stowe, Aidan Quinn, James Remar, Peter Friedman, Bruce A. Young, Laurie Metcalf, Matt Roth, Paul Dillon, Michael P. Byrne, Kate Buddeke, Rick LeFevour, Lia D. Mortensen, Joy Gregory
Ocena: 7/10
Polub nas na Facebooku.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.
Jedna uwaga do wpisu “Blink”