
Son of Sardaar to kolejny wielki przebój kinematografii indyjskiej, bollywoodzka wersja teluguńskiego Maryada Ramanna. Piosenki i widowiskowe sceny taneczne stanowią efektowny przerywnik komediowej opowieści o zwaśnionych rodzinach.
Sandhu i Randhawa – tak właśnie owe rodziny się nazywają. Ich wzajemna rywalizacja doprowadziła niegdyś do tragedii, ale od tego czasu minęło już ćwierć wieku i młody Jassi – mieszkający obecnie w Londynie – wierzy, że należy już ona do przeszłości. Dlatego decyduje się wrócić w rodzinne strony i przejąć ojcowiznę w Punjabie. Tam, jak łatwo się domyśleć, pozna dziewczynę z tej drugiej familii…
Siłą Son of Sardaar są sceny komediowe, bazujące zarówno na slapsticku, jak i dobrze napisanych dialogach. Ajay Devgn błyszczy w swojej roli i potwierdza swój status lokalnego gwiazdora, ale partnerujący mu aktorzy również świetnie się spisują. Nieźle wypadają też sceny akcji, niekiedy mocno przerysowane i dzięki temu świetnie wpisujące się w lekki klimat produkcji. Wrażenie robi też feeria kolorów i doskonałe kostiumy, udane sceny muzyczne i taneczne, wreszcie pogodne, typowe dla kina bollywoodzkiego przesłanie.
Nie da się jednak ukryć, że Son of Sardaar bazuje na sprawdzonych schematach, a główny wątek fabularny okazuje się przewidywalny. Ale taki już urok tego filmu: nie należy tu doszukiwać się logiki ani też przesadnie głębokich relacji międzyludzkich. To prosta, leciuchna rozrywka, która powstała z myślą o szerokiej publiczności. I jako taka sprawdza się całkiem przyzwoicie.
Zobacz, jeśli:
– Lubisz kino z Bollywood
– Kochasz śpiew, taniec, kolory
Odpuść sobie, jeśli:
– Nie lubisz braku logiki
– Nie cierpisz komedii romantycznych
Michał Zacharzewski
Son of Sardaar, 2012, reż. Ashwani Dhir, wyst. Ajay Devgn, Sonakshi Sinha, Sanjay Dutt, Juhi Chawla, Arjan Bajwa, Vindu Dara Singh, Mukul Dev, Tanuja, Puneet Issar, Jeetu Verma, Salman Khan, Mukesh Tiwari, Sanjay Mishra
Ocena: 5/10
Polub nas na Facebooku, TikToku, BlueSky i Instagramie.
Polub nas w serwisie Media Krytyk.
Sprawdź dostępność na platformach filmowych i VOD.